Magisteritza eskolako Lehenengo Mailako ikasleok, ikasgai honetan hainbat ariketa landu ditugu irakasleen funtzioa ondo aztertzeko. Horretarako hainbat ikuspuntuetatik ikusi dugu gure etorkizuneko lanbidea lan ezberdinen bitartez. Jarraian, lan horietako batzuk aipatuko ditut eta lan bakoitzetik zer ikasi dugun azalduko dut:
Kurtso hasieran "Irakasle Ona" izeneko lana bidali ziguten. Bertan gure iritziz irakasle on bat zer zen landu behar genuena. Lan horretatik atera nuena helburuak izan ziren. Orain arte ikasleak izan gara, eta guztiok badakigu zein betebehar edo ezaugarri izan behar dituen irakasle batek "irakasle on" bat izateko. Beraz, ikasle bezala beti izan nahi nuen irakaslea bete behar zituen ezaugarriak nik ikastea oso gauza garrantzitsua da, etorkizunean martxan jartzeko, eta ondorioz, irakasle on bat izateko. Horregatik, lan hau niregan helburuak (irakasle bezala) ateratzea izan zen.
Bidalitako beste lan bat "Egoera Gogongarria" izan zen. Bertan bizitzan norbaiti zerbait erakutsi zenionean kontatu behar genuen. Nire kasuan, nire lehengusiei euskara irakatsi nienean kontatu nuen. Horrek sortarazi zizkidan sentsazio positiboak ondorioztatu zidan benetan irakastea gustatzen zaidala.
Modu objetibo batean beste hainbat lan landu genituen. Esate baterako "Irakaskuntza Lanbidea" izenekoa. Bertan azaldu behar genituen irakasle batek bete behar dituen betebeharrak, izan behar dituen jarrerak, oinarrizko baloreak,...
Bestalde, oso lan esanguratsua izan zen "Irakasle bati egindako elkarrizketa". Bertan ikusi nuen nire irakaslea izan zenaren beste ikuspuntu bat: lehen nire irakaslea bezala ikusten nuen, baina elkarrizketa egin nuenean, nire laguna zelaren sentsazioa eman zidan, erlazioa eta jarrera guztiz aldatu zen.
Beste kasu bat "Pigmalionetik Hona" izeneko lana izan zen. Lan honetan esperimentu bat aztertu genuen, eta horretatik aztertu genuena irakasleen puntu ahulenetariko bat: estereotipoen bitartez jokatzea. Behin puntu ahul hau ezagutu ondoren, gure funtzioa irakasle bezala estereotipoak baztertzea izango da, nahiz eta erraza ez izan. Hau da, ikasle guztiei modu berdinean klaseak ematea: motibazioz, haien emaitzak kontuan izan gabe.
Aipatzekoa da beste lan interesgarri bat: "Tutoretza plana". Bertan tutore baten betebeharrak aztertu genituen, eta tutoretza klaseen balioa aztertu genuen (bertan ematen diren gaiak, helburuak, jarrerak,...). Bestalde, tutoretza plana eta orientazioa desberdindu genituen.
Beste lan garrantzitsua "Kulturaniztasuna" izan zen. Lan honen gaia, talde bakoitzak aukeratzen zuen, eta gure taldean kulturaniztasuna eskola barruan aztertzea aukeratu genuen, oso gai interesgarria eta berari buruz hitz egitearen beharra izan genuelako. Bertan zein arazo ekar ditzakeen aipatu genituen. Bestetik, eskoletan irakasleok hartu behar genituen neurriak eta jarrerak azaldu genituen arazo hau topatzekotan, eta benetan ezaugarri honekin topatzerakoan benetan topatu behar genukeen jarrera positiboa ateratzea izan zen gure helburua. Behin gure lana amaituta izan, beste taldekoek, haien gaia azaldu zuten, eta guk beste hainbat gaiei buruz hainbat gauza ikasi genituen: sentimenduak eskoletan, umeen autokontzeptua hobetzeko beharra, umeei motibatzeko beharra,...
Bidalitako azkenengo lana "Tutoretza bilera gurasoekin" izan zen. Kasu honetan informazioa bilatu behar genuen bilatzeko zein paper edo zein gaiei buruz hitz egin behar den horrelako bilerak egiten direnean gurasoekin ikastetxeetan kurtso hasieran: ordutegiak, ekintzak, eskolaren zerbitzuak,... Behin informazioa topatu ondoren eta paper guztiak landu ondoren, "Role Playing" bat egin behar genuen bilera baten simulazio bat grabatzen.
Amaitzeko, ikasitako gauza guztiak hurrengo kontzeptu mapan hobeto ikusiko duzue:
Hobeto ikusteko: http://prezi.com/pwtuiopzfnpu/?utm_campaign=share&utm_medium=copy
(gmailen bitartez bidaliko dizut kontzeptu mapa PDF formatuan, hobetu ikusteko, arazoak izan ditudala bloggera igotzeko, eta ez da ondo ikusten)
No hay comentarios:
Publicar un comentario