lunes, 16 de diciembre de 2013

Irakasle funtzioan ikasitakoa

Lehen mailako Magisteritza ikasleok hainbat ikasgai "jasan" behar izan ditugu lauhileko honetan. Lan gehien egitera behartu gaituen ikasgaia da irakasle funtzioak dudarik gabe. Ikasgai horretan maisu batek aurkitu ahal dituen egoerak lantzeko balio izan digu, hau da, lanerako bideratuta dagoen ikasgaia da edozein egoerari erantzun egokia emateko.

Kurtsoa hasi zen eta bidalitako lehen lana izan zen "egoera gogoangarria" eta "maisu ona". Lan horretan irakasle batekin bizi izandako bizipen bat eta izandako maisu onena deskribatu behar izan genuen. Lan honen helburua izan zen ikasle moduan izandako egoera bat kontatzea irakaslea pixka bat gu ezagutzeko eta zer nolako "pertsonai" aurkitu zezakeen klasean ikuseko eta gu zer nolako maisu bilakatu nahi garen ikusteko.

Bidalitakoa bigarren lana izan zen "irakasleari egindako elkarrizketa" non gu izandako maisu bati galdera batzuk egin behar genizkion (elkarrizketa grabatu behar izan genuen) beraren bizipenez galdezka, maisu baten bizitza nolakoa den jakiteko,etab. Lan honen helburua izan zen ikasle ikuspuntua alde batera ustea, galderak egiten hastea lehen guri azterketak egiten zizkigun pertsona batekin, paperak aldatu direla ikusteko.

Beste lan esanguratzu bat eta aipagarria izan zen "Pigmalion efektua"rena. Lan honetan aztertu genuen experimentu bat non agerian geratzen zen maisuen puntu ahula: aurreiritzien eragina irakasteko momentuan. Egoera hori ez gertatzeko egin beharrekoa da aurreiritziak ekiditzea edo aurreiritzi bat edukiz gero pertsona batetik, jokabide bera edukitzea guztiekin irakaskuntza prozesuan eragina ez izateko.

Beste lan aipagarri bat izan da "tutoretza plana". Lan honetan tutore baten betebeharretaz landu genuen. Orientatzaile eta tutore baten harteko ezberdintasunak ikusi genituen.
Geroago talde bakoitzak gai bat hartu behar izan genuen (irakasle lanean baliogarria izan behar zen). Gure taldea kultur aniztasuna aukeratu zuen gaitzat zeren eta gero eta kultur gehiago daude eta gai horri buruz sortu ahal diren egoerak nola tratatzeko informazioa baliagarria dela pentzatu baikenuen. Lan hau lantzeko hartu genituen irizpide nagusiak izan ziren gaur egungo egoera, zer nolako arazoak aurkitu daitezke klase batean, arazo horiek konpentzeko egin beharrekoa eta arazo horiek berriro ez gertatzeko egin beharrekoa. Lana amaitu eta gero klasean mintegitan banatu ginen beste taldeek landu zituzten gaien berri izateko, hau da, klasekideetatik ikasteko.

Amaitzeko bidalitako azkenengo lana izan da "tutoretza bilera gurasoekin". Lan honetan talde bakoitzak bilera bat prestatu behar zuen tutore ikuspuntua hartuta kurtso hasierako bilera egiteko. Bilera egiteko guretzat garrantsitzua den informazioa (ordutegia, jantokia, irteerak, etab.) lortu behar izan genuen gurasoei emateko kurtsoa nola izango den azaltzeko. Informazioa lortutakoan role playing bat grabatu behar izan genuen klasekideak gurasotzat hartuta eta gu tutore paperean egonda.

No hay comentarios:

Publicar un comentario